Педагогіка Роль спадковості у розвитку особистості - 25 Липня 2011 - Здорове харчування
П`ятниця, 09.12.2016, 14:32
Вітаю Вас Гість | RSS

Здорове харчування

Головна » 2011 » Липень » 25 » Педагогіка Роль спадковості у розвитку особистості
10:36
Педагогіка Роль спадковості у розвитку особистості

Спадковість визначають як сукупність природних параметрів організму, передаються від покоління до покоління, або як "властивість живих систем відтворювати свою компанію, або, інакше кажучи, властивість живих організмів відтворювати для себе схожих в ряду поколінь".

Біологічна спадковість має величезне значення в житті людини. Вона зберігає людини як природна істота, як неповторну популяцію (вид) в біо світі. З моменту народження дитина успадковує майже всі вроджені характеристики і інстинкти, які відносяться до групи безумовних рефлексів (по І. П. Уявіть собі один факт про те, що Павлову). До них відносяться травні рефлекси (слиновиділення), оборонні (відсмикування рук від гарячого, зажмуріваніе очей при яскравому світлі), орієнтовні (реакція на звук, світло і т.д.). Дуже хочеться підкреслити те, що говорячи про нерозривний зв'язок людини з тваринним світом, слід відзначити, що ці характеристики характерні і для вищих тварин.

Проте в межах біо еволюції з'явилася новенька форма відображення, що забезпечила перехід предків у сучасних людей, розвиток "фактично людських задатків" (рух у вертикальному положенні - прямоходіння, розвиток мовлення), прихильність до цілеспрямованого праці, розвиток розумових можливостей людини, розуміння власних дій, вчинків , діяльності.

Спадковість програмує передачу від дорослих дітям ряду біохімічних, фізичних властивостей: фізичний вигляд, колір волосся, фізичні дані; групу крові і резус-фактор, задатки можливостей;

програмує також характеристики нервової системи, характеристики зорових органів (дальтонізм, особлива чутливість, колір очей) і ін

Відомо, що носіями спадковості є молекули ДНК, що відповідають за всі життєво важливі процеси в організмі (за збереження інформації про протікання всіх дій, за оновлення клітин, за захист від мутацій і за багато іншого).

Генетична програма спадковості закладена в молекулярних структурах ДНК. Вона, як сверхсовершенная ЕОМ, забезпечує заданість характеристик роботи всіх структур організму: від біохімічних, біопсихічних до фізичних; зберігає спадкову пам'ять про весь організм як персональної одиниці біо світу (на думку ряду дослідників, аж до 13-го коліна). Уявіть собі один факт про те, що це в середньому 1000 років. У Біблії є згадка про тривалість життя до тисячолітнього віку. Всім відомо про те, що генетична спадковість забезпечує і можливість клонування людей. Всі давно знають те, що відкриття російських і американських вчених доводять, що, керуючи ростом, розвитком хромосом, можна прямо керувати ростом новітніх клітин, тим забезпечуючи організму необмежену тривалість життя.

Діалектика біо дій позначена і наявністю спадкових хвороб і різних аномалій. До них можна віднести захворювання крові (гемофілія), шизофренію, цукровий діабет, ряд ендокринних розладів (карликовість та ін.) У спадщину можуть передаватися і індивідуальності протікання психологічних дій. Не для кого не секрет те, що виникають повідомлення, що у спадок може передаватися і прихильність до правопорушень і злочинів, садизм, суїцидальну поведінку і т.д.

Дослідженнями встановлено, що незмінність біо популяцій протягом багатьох мільйонів років обгрунтована практично не змінюються критеріями життя. Іншої позиції тримається впізнаваний філософ Лаптєв: «Як лише те або інше умова існування стає визначальним для якихось створінь, вони спеціалізуються, пристосовуючись найбільше конкретно до цього умові, і ... зупиняються у власному розвитку, пристосувавшись. Вид потрапляє в еволюційнийглухий кут ... Скорпіон існує без змін близько 300 млн. років ». Але генний апарат спадковості, як і весь людський організм, не ізольований від зовнішніх дій, а включений в їхній достаток.

Напевно, "це зумовило можливість багатостороннього розвитку організму людини, стало начебто потенціалом його універсальності", зберігши при цьому потенцію еволюціонування спадковості. Але зазначимо, що швидкоплинні дії на апарат спадковості ведуть до руйнування старих генетичних кодів і пам'яті, до скорочення термінів життя і незворотнім генним мутаціям.

Таким дією є радіація, що працює на генний апарат людини. Зверніть увагу на те, що в результаті іонізуючого дії на хромосоми вже в організмі мами порушується структура ДНК, у новонароджених з'являються спадкові захворювання, також каліцтва (дві голови, два тіла, зрощені близнюки, великих розмірів голова або вуха і т.д.). Порушення генної спадковості може викликано млосними критеріями праці, нервово-психічними розладами. До розладу генної структури наводять і побутові канцерогени (алкоголь, куріння, медикаменти, звукові перевантаження і майже все інше).

Англійські та датські вчені знайшли, що прийом дамами гормональних протизаплідних засобів призводить до порушення гормональної системи та потенції у їх синів вже в ранньому віці. "10 мільйонів генів і породжуваних ними білків, - пише О. Ледньов, - утворюють машину-людини. Її робота залежить від повноцінності генів, які дуже чутливі до шкідливих дій, що проникає в клітини організму з повітрям, водою, продуктами харчування, радіацією і т.д. Ці речовини викликають мутацію генів. При летальної (смертельної) мутації білок або зовсім не з'являється, або на сто відсотків втрачає свою біофункцію. Активність організму знижується, він захворює, інтелект послаблюється аж до розпаду ".

Практично встановлено, що у певної частини людей спостерігається підвищена схильність до вживання алкоголю та наркотичних речовин. Обгрунтовується точка зору, що разом з соц факторами в появі алкоголізму грають роль і якісь біо передумови. Це головним чином пов'язане з обміном речовин, що розглядається як аспект ризику або схильність до захворювання.

Сучасна генетика і медицина ведуть інтенсивний пошук засобів зцілення генних захворювань, послаблення їх впливу на розвиток людини. У ряді напрямків вже є певні успіхи: хвилюючою уми представників різних напрямів науки є проблема спадкових задатків і можливостей, тобто таких індивідуально-психологічних особливостей особистості, які є одним з важливих критерій вдалого виконання певних видів діяльності.

Природні індивідуальності (задатки) є можливим умовою формування можливостей. Не для кого не секрет те, що вони обгрунтовані персональними структурно-функціональними відмінностями мозку і мовнорухових органів, органів емоцій, і їх слід розглядати лише як анатомо-морфологічні передумови можливостей.

Показник розвиненості людини проявляється через інтегровану розвиненість його можливостей. Мало хто знає те, що виділяють загальні та особливі можливості. Загальні можливості визначають успіхи людини в різних видах діяльності. Це "розумові можливості, тонкість і точність ручних рухів, розвинена пам'ять, досконала мова і ряд інших". Особливі можливості відкривають особливість особи і "визначають успіхи людини в специфічних видах діяльності, для втілення яких потрібні задатки особливого роду та їх розвиток" 2. До них можна віднести математичні, музичні, лінгвістичні, літературні, художньо-творчі, технічні, спортивні, організаторські, економічні та ін Дуже хочеться підкреслити те, що загальні та особливі можливості можуть гармонізувати між собою,взаємно доповнювати, заповнити, посилювати і збагачувати один одного (детальніше про можливості - у Р. С. Немова).

Значна частина можливостей природно обгрунтована; середовище і виховання - тільки ті умови, в яких вони з'являються. Є можливості в значній мірі соціально обумовлені. З їх назвемо, наприклад, предметно-пізнавальні або можливості до спілкування, взаємодії з людьми, предметно-діяльні.

Але прояв спадкового в голові знаходиться в прямій залежності від зовнішнього середовища, критерій життя і виховання. І дійсно, в науці є багато фактів про життя молодих малюків з тваринами (так званих «дітей Мауглі») вовками, ведмедями, мавпи і вигодуваних їх молоком '. Повернення до людей, вони були позбавлені практично всіх людських властивостей: рівень інтелекту і мислення у багатьох з їх знаходяться нижче рівня тварин, прогулювалися вони рачки, мова була відсутня, відтворювали її лише звуки, які «вимовляли» тварини; для таких малюків характерна нерозвиненість емоцій, маленький термін життя внаслідок нерозвиненості психологічних дій.

Це показує, що вирішальним, головним у розвитку людських параметрів і властивостей є спілкування з людьми, що забезпечує засвоєння людського досвіду. Друга сигнальна система, успадкування загальнолюдських задатків розвивається у відповідних критеріях і у відповідній системі виховання. Соціологи вважають, що у людей з високим рівнем інтелекту зростає тривалість життя.

Біологічно здорова людина має колосальні здібності розвитку, але фактично реалізує їх менш ніж на 10-15%. Для правильного виховання принципова найглибша діагностика виявлення природних обдарувань з метою створення потрібних критерій їх розвитку. Розвиток людини розглядається в більшою мірою як розвиток його можливостей. З одного боку, розвиток відбувається за рахунок резервних сил генотипу (задатки можливостей можуть проявлятися надзвичайно рано, з 2-3-річного віку, або навпаки - на схилі років), з іншої - критерій зовнішньої середовища та їх взаємного впливу. Недосконалість структури харчування і млосні умови життя (малюки сироти, неповні сім'ї, важкі сім'ї, вербування малюків до важкої роботи) затримують ріст і розвиток. Всі давно знають те, що спадкові здібності зростаючого людини значні, але втілити їх у властивості особистості він зуміє лише в процесі власної соціального життя в суспільстві, у діяльності.

Переглядів: 3498 | Додав: chords | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Липень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
--------